10 korzyści z posiadania własnej strony internetowej.
W dobie cyfryzacji, kiedy Internet wpływa znacznie na naszą pracę, życie zawodowe i osobiste, zaskakujące są statystyki dotyczące prowadzenia biznesu online. Okazuje się, że według badań w 2019 roku prawie połowa małych przedsiębiorców nadal nie posiadała strony internetowej.
Jeszcze bardziej może dziwić fakt, że w 2014 roku 41% właścicieli małych firm deklarowało, że nie potrzebuje strony www.
Czy faktycznie do prowadzenia działalności nie potrzeba własnej strony internetowej? Kiedy spędzamy ponad 6 godzin dziennie surfując w Internecie, narzędzia dostępne online wspierają bieżącą pracę, ale także odpowiadają na zapytania i potrzeby naszych klientów czy można sobie jeszcze pozwolić na bycie jedynie offline? Poznaj 10 korzyści z posiadania strony internetowej i przekonaj się co zyska Twoja firma:
1. Klienci szukają Twojej firmy online.
Musisz zaakceptować fakt, że obecnie zanim ktoś podejmie decyzję o współpracy z Twoją firmą, zakupieniu produktów z Twojego sklepu lub zamówieniu Twoich usług - skorzysta z internetu, aby poszukać wzmianek o firmie. Jeśli nie uda mu się znaleźć poszukiwanych informacji zrezygnuje z Twojej firmy na rzecz bardziej wiarygodnej.
Jeśli natomiast znajdzie Twoją stronę internetową, a informacje na niej przedstawione będą odpowiedzią na jego zapytania będziesz o krok bliżej by pozyskać nowego klienta.
2. Szybkość nawiązywania kontaktów.
Kolejną korzyścią strony www jest możliwość szybkiego kontaktu. Jeśli już uda Ci się przekonać klienta do skorzystania z Twoich usług lub produktów strona www zapewnia możliwość łatwego kontaktu:
- przy pomocy formularza kontaktowego,
- formularza zamówienia,
- sklepu internetowego,
- oraz dzięki umieszczonym danym kontaktowym jak numer telefonu i adres e-mail.
3.Budujesz wiarygodność.
Strona internetowa buduje Twoją wiarygodność, zwiększa świadomość Twojej marki i spełnia szereg innych celów - wszystko po to, by internauta, gdy Cię odnajdzie, mógł wyrobić sobie opinię na temat Twojej firmy.
osób twierdzi, że projekt strony internetowej jest najważniejszym kryterium oceny wiarygodności firmy.
www.hubspot.com4.Pogłębiasz relacje z klientami.
Nawiązywanie głębszych relacji z potencjalnymi klientami to jedna z zalet własnej strony internetowej. W własnej witrynie możesz opowiedzieć klientowi więcej o firmie i produktach lub usługach, które oferujesz. Możesz także opowiedzieć historię jaka kryje się za Twoją marką czyli wykorzystać siłę storytellingu. Jednocześnie klient może przekonać się jakie korzyści płyną z Twojej oferty, jak zaspokoisz jego potrzeby, przedstawisz mu główne zalety produktu. Dzięki temu masz szansę zbudować relacje i zaufanie - potrzebne do przekonania internauty, aby dokonał zakupu właśnie u Ciebie.
Pamiętaj, że równie ważnym elementem na stronie poza Twoją historią są dane kontaktowe. Ułatw potencjalnemu klientowi kontakt z Tobą umieszczając formularz kontaktowy, numery telefonu i lokalizację Twojej firmy w widocznym miejscu.
5.Łatwo wprowadzasz aktualizacje i nowe oferty.
Posiadając stronę www z odpowiednim systemem CMS możesz zarządzać treściami w dowolnej chwili. Wprowadzenie nowych produktów, opisów usług lub innych ważnych wiadomości zajmie chwilę, za to klient będzie widział te informacje od razu. Jest to duży atut, ponieważ w trybie offline każda zmiana może wiązać się z dodatkowymi kosztami - wycofania broszur, ulotek czy katalogów produktowych i przygotowania nowych materiałów promocyjnych.
Pamiętaj, że warto zaplanować zarządzanie treścią podczas redesignu lub tworzenia strony internetowej.
Dodatkowym atutem szybkich aktualizacji jest możliwość dostosowania treści do użytkownika. Jeśli obserwując statystyki i badając ruch na stronie dojdziesz do wniosku, że treści są mało zachęcające - możesz je szybko optymalizować do najnowszych trendów SEO i zapytań klientów.
6.Strona www to doskonałe narzędzie sprzedaży.
Strona internetowa to automatyczna obecność online. Jednak to nie wszystko. Twoja strona może być dodatkowym kanałem kontaktu i sprzedaży produktów. Masz możliwość zaprezentowania atutów swojej oferty, korzyści z zakupu Twoich produktów lub usług.
Rozwój e-commerce powoduje, że ludzie coraz chętniej dokonują zakupów online, zwłaszcza na platformach intuicyjnych i dostosowanych do najnowszych wymagań. Możesz na swojej domenie uruchomić sklep internetowy i dzięki temu zdobyć klientów w nowym kanale sprzedaży.
Oczywiście wielkość sprzedaży będzie zależała od jakości oferowanych produktów i usług, ale też sposobu w jaki je opiszesz i zaprezentujesz. Ważnym elementem będzie też copywrting oraz content marketing online czyli sposoby promowania produktów w sieci.
7.Masz dostęp do analiz i statystyk.
Jedną z bardzo znaczących zalet posiadania strony internetowej jest możliwość bieżącej analizy. Odpowiednio wdrożone narzędzia analityczne, takie jak Google Analytics, pozwolą zweryfikować:
- dane demograficzne Twoich użytkowników - czyli skąd pochodzi ruch na stronie (lokalizacja),
- zbada ruch na stronie - ile osób odwiedza Twoją stronę dziennie, miesięcznie, w wybranym okresie,
- które z podstron są najczęściej odwiedzane,
- czas spędzony na stronie,
- słowa kluczowe wyszukiwane na stronie.
Pogłębiona analityka pozwala także zmierzyć zachowania na stronie, w tym również realizację celów biznesowych takich jak kliknięcie w produkt, przejście do finalizacji zamówienia, wypełnienie formularza.
Stronę internetową możesz także wykorzystać do przeprowadzania ankiet wśród odwiedzających. Wyniki badań pozwolą lepiej zrozumieć oczekiwania klientów, preferencje zakupowe, ewentualne obiekcje. Klienci chętnie wypełnią ankietę jeśli otrzymają coś w zamian np. darmowy ebook, porady lub kupon ze specjalna zniżką.
8.W przystępny sposób prezentujesz swoje portfolio.
Twoje portfolio i referencje są tym, co wyróżni Cię od konkurencji. Koniecznie zaplanuj na swojej stronie zakładkę, w której zaprezentujesz swoje prace. Bez względu na to jakie usługi oferujesz - pochwal się dotychczasowymi dokonaniami. Nie tylko masz szansę w ten sposób przekonać klienta do skorzystania właśnie z Twojej oferty, ale też uwiarygodnisz Twój biznes.
Jeśli jesteś designerem wnętrz - pokaż swoje zrealizowane projekty. Masz firmę budowlaną - pokaż efekty prac u zadowolonych klientów. Jeśli jesteś fotografem - zaprezentuj swoje piękne, duże zdjęcia - co bardziej przekona do skorzystania z Twoich usług niż uwiecznione wspomnienia?
Nawet jeśli prowadzisz usługi niematerialne - postaraj się je pokazać za pomocą grafik lub wykorzystaj opinie klientów i referencje, aby przedstawić dlaczego warto skorzystać z Twojej oferty.
9.Twój biznes działa 24/7.
Strona internetowa działa bez przerwy siedem dni w tygodniu 24 godziny na dobę. Twój biznes online jest niezależny od warunków atmosferycznych - w przeciwieństwie do sklepików na świeżym powietrzu, zależnych od świąt i innych dni wolnych od pracy. Bez względu na wszystko strona internetowa może przyciągać klientów cały czas, a Ty możesz sprzedawać nawet będąc na urlopie.
Dostęp do usług online klienci mają niezależnie od pory dnia, obecnie nawet niezależnie od lokalizacji. Sprzedaż online nie wymaga natychmiastowej obsługi fizycznego pracownika w sklepie, możesz więc docierać do nowych klientów non stop.
Ważne, aby Twoja strona internetowa była dobrze zaplanowana. Możesz najpierw przygotować z projektantem stron internetowych plan jej redesignu. Zwróć też uwagę na RWD - responsywność strony, certyfikaty bezpieczeństwa czy regulaminy.
10.Prowadzisz marketing do grupy docelowej.
Analiza Twoich użytkowników pozwala poznać ich zachowanie i oczekiwania, dzięki czemu możesz prowadzić skuteczny remarketing. Docierając do klienta, który już oglądał Twój produkt, zapoznał się z nim ale np. nie dokończył zakupu, masz większe szanse na przekonanie go do powrotu do sklepu. Jednocześnie możesz skuteczniej dobierać potencjalnych klientów i korzystać z wielu kanałów dotarcia online.
Wykorzystując siłę social media możesz budować relacje z klientami, przekazywać im informacje o tym co dzieje się u Ciebie w firmie, pokazywać nowe produkty i usługi, a przede wszystkim pokazać tzw. ludzką twarz biznesu.
Ważne jest to, że kierujesz swoje komunikaty do sprecyzowanej, ustalonej grupy odbiorców - Twoich potencjalnych klientów.
Facebook jest najpopularniejszym kanałem social używanym przez marketerów, z największym zwrotem z inwestycji (ROI)
www.hubspot.com