Jak nie zostać internetowym menelem.

Wyobraź sobie, że zaspałeś. Wstajesz szybko ubierasz się w brudne, niewyprasowane ciuchy, które akurat leżały od tygodnia na fotelu. Spieszysz się, więc bez mycia zębów, wybiegasz z domu. Może, jeśli masz trochę szczęścia, akurat w schowku samochodu masz dezodorant, więc pryskasz się nim obficie. Taki nieogolony, intensywnie pachnący i spóźniony wbiegasz na spotkanie z klientem…

Jesteś bizneswoman? To wyobraź sobie nieogolone nogi spod dziurawych pończoch, zbyt mocny makijaż, próbujący ukryć nieprzespaną noc i złamane obcasy w szpilkach. Teraz postaw się w butach klienta czyli drugiej strony tego spotkania. Jaka będzie Twoja reakcja?

Brzmi nieprawdopodobnie? No właśnie. Prawda jest taka, że na naszym rozmówcy chcemy zrobić jak najlepsze wrażenie. Pokazujemy się z najlepszej strony - dbając o prezencję: ubiór i sposób wypowiedzi. Wszystkie elementy powinny być nienaganne.

Zatem w świecie online chcesz być niechlujny czy elegancki?

Możesz teraz całą sytuację spotkania przełożyć na płaszczyznę wirtualną. Klienci wchodząc na stronę internetową będą oceniać Twoją firmę tak, jakby oceniali Ciebie na spotkaniu. Od ich pierwszego wrażenia będzie zależało czy skorzystają z Twoich usług. 

Dlatego strona www jest często nazywana wizytówką w sieci. Zadbaj o nią i zwróć uwagę na to jak jest odbierana przez użytkowników. Możesz przeprowadzić ankietę, zapytać wprost klientów czy widzieli i jak oceniają Twoją stronę oraz sam sprawdzić najważniejsze elementy takie jak:

  • responsywność
  • cel strony
  • CTA
  • optymalizacja strony www
  • spójność strony

Responsywność.

Ważnym, zwłaszcza w obecnych czasach, aspektem strony www jest jej responsywność. Funkcja RWD (z ang. Responsive Web Design) pozwala na poprawne wyświetlanie strony bez względu na urządzenie na jakim jest przeglądana.

Zwróć uwagę także na to, jak treści i obrazy wyświetlają się np. na smartphone’ach. Ściana treści jest trudna do przeczytania dla użytkownika, męczy wzrok i jest mało przyjazna.

57%

użytkowników Internetu twierdzi, że nie poleci firmy ze źle zaprojektowaną stroną www na urządzenia mobilne.

www.bluecorona.com

Cel strony.

Czy wiesz jaki cel ma spełniać Twoja strona internetowa? Bez jasno zdefiniowanego i mierzonego celu nie jesteś w stanie zweryfikować skuteczności strony www.Dlatego, jeśli jeszcze nie zaplanowałeś celów, zrób to czym prędzej, ustaw wskaźniki efektywności i zapisz obecne wyniki, żeby mieć dane do porównania i analizy.

Cta.

Równie ważne, co mierzone cele, jest jasne wezwanie do działania (z ang. Call To Action) na stronie. Twój klient - użytkownik, powinien w łatwy sposób móc sfinalizować cel swojej wizyty.

Zadbaj o to, żeby strona była intuicyjna i prosta w nawigacji. Jeśli sprzedajesz produkty - wezwaniem do działania będzie “dodaj do koszyka” lub “kup teraz”, zbierasz leady - zachęć do uzupełnienia formularza, a może najważniejsze jest wykonanie telefonu - wówczas CTA to np. “zadzwoń” w widocznym miejscu na stronie.

77%

agencji uważa, że złe doświadczenia użytkownika na stronie są słabością dla ich klientów.

www.bluecorona.com

Optymalizacja strony www.

Optymalizacja to obszerny proces na stronie. Obejmuje wiele różnych obszarów, ale już na pierwszy rzut oka można zweryfikować np. prędkość ładowania strony. Pamiętaj, że masz dosłownie parę sekund, aby zainteresować klienta tym co oferujesz. Jeśli strona ładuje się zbyt wolno, a wczytywane elementy tworzą efekt np. skaczącej strony - możesz stracić potencjalnego klienta. Oprócz testu wzrokowego istnieje wiele narzędzi internetowych, które pomogą zmierzyć prędkość ładowania strony i wskażą obszary wymagające optymalizacji. Część z nich będzie wymagała pracy programisty/webmastera.

39%

ludzi zaprzestanie interakcji ze stroną jeśli obrazy ładują się zbyt długo.

www.bluecorona.com

Spójność strony z marką.

Tak, jak nie zakłada się kowbojek do balowej sukni, tak gafą jest niespójność w identyfikacji wizualnej. Strona internetowa nie powinna odstawać od pozostałych elementów w brandingu. Firmowe kolory, czcionki, logo, zdjęcia i inne materiały graficzne powinny tworzyć całość. Klienci często poszukują informacji o firmie online np. po wcześniejszym otrzymaniu wizytówki lub ulotki. Jeśli to, co znajdą na stronie internetowej będzie odbiegało od wcześniejszej komunikacji, narażasz się na negatywny odbiór Twojej firmy, a także na rezygnację z Twoich usług lub produktów, bo użytkownik uzna, że odwiedził niewłaściwą stronę internetową. 

Sprawdź swoją wizytówkę w sieci, upewnij się czy  Twój wygląd online nie powoduje utraty klientów. Jeśli uważasz, że tak - skontaktuj się z nami, chętnie damy kilka wskazówek jak szybko to naprawić.

Skontaktuj się z nami
Opublikowano w: