Zalety sklepu internetowego zbudowanego na WooCommerce

Zalety sklepu internetowego zbudowanego na WooCommerce

WooCommerce to jedno z najczęściej wdrażanych rozwiązań dla klientów. Wśród głównych jego zalet są niskie nakłady finansowe i łatwość wykorzystania w już znanym i intuicyjnym środowisku Wodrpress. Czy jest to rozwiązanie idealne - nie. Czy jest wygodne i polecane - tak. Odpowiadam dlaczego jest to prosty i wygodny sposób na uruchomienie własnego sklepu internetowego.

Co to jest Woocommerce? 

Woocommerce jest to rozszerzenie do Wordpress, które pozwala wprowadzić możliwość prowadzenia własnego sklepu z poziomu panelu administracyjnego. Integruje się bardzo dobrze z intuicyjnym zapleczem do jakiego jesteś przyzwyczajony. 

Jak wygląda popularność Woocommerce na przestrzeni lat i aktualnie.

ponad 8 mln.

Sklepów opartych o Woocommerce jest aktywnych na świecie.

ponad 76 tyś

aktywnych sklepów opartych o Woocommerce jest w Polsce.

  1. Łatwość dostosowania i skalowalność

    Wiele można napisać na temat łatwości - jest to dosyć względne pojęcie... ale czy na pewno? Woocommerce jest oparty na WordPress i mocno z nim powiązany, dlatego jego zaplecze jest mocno połączone i zintegrowane z WordPress.

    Ma to też swoje minusy, ponieważ WordPress jest historycznie platformą do tworzenia blogów i baza kodowa jeszcze pokutuje tymi zaszłościami. Pomimo tego Woocommerce radzi sobie dobrze przy wielu rozwiązaniach oraz obciążeniu na poziomie kilku tysięcy produktów i setek użytkowników jednocześnie.
  2. Efektywność kosztowa

    W przeciwieństwie do wielu platform sklepowych Woocommerce jest platformą open source czyli, o otwartym kodzie źródłowym (każdy może zobaczyć co i jak jest napisane). Jest to darmowe i ogólnodostępne rozszerzenie, które przy odpowiednim wsparciu wdrożeniowym może być uruchomione niskimi nakładami finansowymi i w krótkim czasie.
  3. Bezpośrednia integracja z WordPress

    To pozwala na łatwe tworzenie sklepu z wbudowaną platformą do zarządzania treścią, integracją z blogiem, edytorem blokowym lub klasycznym WordPress. To z kolei daje szerokie możliwości konfiguracji i dostosowania wyglądu do potrzeb Twojego sklepu nadając mu unikatowy wygląd oraz charakter.
  4. Dostęp do ogromnej ilości wtyczek i szablonów

    Podobnie jak w przypadku WordPress to jednocześnie zaleta jak i przekleństwo, ponieważ trzeba pilnować jakie szablony oraz wtyczki używamy, aby przy ewentualnej aktualizacji nie spowodowały one większego problemu niż jest to warte. Nie aktualizowane wtyczki są podatne na naleciałości starego kodu oraz przyczyną potencjalnych włamań z tym związanych.
  5. Duża możliwość konfiguracji metod płatności oraz wysyłek

    Zaletą dużej popularności jest mnogość oficjalnych rozszerzeń, a także wbudowane metody płatności oraz wysyłki. Każda większa platforma płatności w Polsce udostępnia swoje wersje rozszerzeń do Woocommerce, co pozwala oszczędzić czas i gwarantuje nieprzerwane wsparcie i aktualizacje.
    Podobnie jak z płatnościami wygląda sytuacja z integracji z platformami wysyłkowymi jak np. Inpost.
  6. Analityka i raportowanie

    Od wersji 6 Woocommerce udostępnia bardziej zaawansowane raporty i narzędzia analityczne, co dzięki czemu łatwiej można zweryfikować aktualny poziom sprzedaży i dostosowywać zapotrzebowanie oraz inne działania. Nie kończy się to na narzędziach wewnętrznych, możliwe jest połączenie zewnętrznych narzędzi analitycznych do jeszcze dokładniejszego weryfikowania sprzedaży oraz innych celów. Analityka w WooCommerce pozwala na:
    • szczegółowe raporty dotyczące sprzedaży,
    • monitorowanie trendów, aby zoptymalizować swoją strategię sprzedaży,
    • integrację z zewnętrznymi narzędziami analitycznymi, takimi jak Google Analytics.
  7. Bardzo mocne wsparcie społeczności

    Dzięki ogromnej globalnej społeczności programistów, projektantów i użytkowników, WooCommerce oferuje niezrównane wsparcie. Daje to dostęp do zasobów, aby móc rozwiązywać problemy, uczyć się i ulepszać swój sklep. Dodatkowo dostępna jest obszerna dokumentacja i samouczki, poza tym funkcjonują aktywne fora i społeczności deweloperów.
  8. Częste aktualizacje bezpieczeństwa

    Dzięki wsparciu firmy automatic oraz społeczności, Wocommerce posiada częste aktualizacje bezpieczeństwa

Zastanawiasz się czy Woocommerce będzie odpowiednim narzędziem dla Twojego sklepu?

Zobacz przykładowe rozwiązania wykonane na platformie, aby przekonać się o jej możliwościach

Brixani - sklep internetowy

LEGO to więcej niż zabawka – to pasja, kreatywność i nieskończone możliwości budowania własnego świata. Zarówno dzieci, jak i dorośli znajdują w nich radość tworzenia, rozwijając jednocześnie swoje zdolności manualne i wyobraźnię. Brixani.com powstało właśnie z myślą o tych, którzy chcą odkrywać świat LEGO na nowo.

zobacz realiazcję
Adam Anlauf
Adam Anlauf

CEO

O autorze.

Od lat związany z szeroko rozumianą informatyką. Pierwszą stronę stworzyłem w liceum, za co otrzymałem wyróżnienie. Ciągle uczę się, aby dorównać tempu rozwoju nowoczesnych technologii.