Etapy tworzenia stron internetowych - 6 najważniejszych.
Stworzenie efektownej i funkcjonalnej strony internetowej to podstawa każdego działającego w dzisiejszym świecie biznesu. Często jednak nie zdajemy sobie sprawy, jaki proces powinna przejść witryna zanim oddamy ją do dyspozycji naszych klientów. Sprawdź, jak prezentują się najważniejsze etapy tworzenia stron internetowych oraz dlaczego nie powinieneś pomijać żadnego z nich w procesie kreowania Twojej własnej wizytówki w sieci.
Ustalenie podstawowych założeń – wywiad.
We wstępnym etapie tworzenia strony internetowej specjaliści zajmujący się projektem uzgadniają oczekiwania klienta. Bierzemy tutaj pod uwagę zarówno potrzeby wynikające ze specyfiki rynku i grupy docelowej, jak i indywidualnych potrzeb zamawiającego. Dzięki temu zyskujemy pewność, że strona będzie odpowiednio spełniała swoją rolę.
Design strony – projekt wizualny.
Zanim przejdziemy do właściwego budowania witryny, osoby wyspecjalizowane w tworzeniu graficznych projektów stron internetowych rozplanują jej pierwszy szkic. W ten sposób będziemy w stanie już na wstępnym etapie jej tworzenia określić, jak sami widzielibyśmy efekt końcowy oraz skonfrontować go z wiedzą ekspertów. Stworzymy projekt, który nie tylko estetycznie wygląda, ale spełnia również funkcję marketingową, optymalizując sprzedaż. Jeśli chcesz wiedzieć więcej o celach, jakie powinna spełniać strona sprawdź nasz artykuł - kliknij TUTAJ
Kodowanie – wdrażanie projektu.
Na tym etapie ustalone wcześniej założenia wizualne są wcielane w życie. Tworzone są techniczne fundamenty strony, zapewniające między innymi odpowiednie działanie wszystkich założonych wcześniej rozwiązań technicznych, takich jak rozmiary poszczególnych elementów czy ich animacje. Etap kodowania jest również bardzo istotny z punktu widzenia wydajności witryny, czy nawet jej pozycji w wyszukiwarkach internetowych.
Kreatywność osoby tworzącej kod ma w tym procesie ogromne znaczenie. Stworzenie bazowej wersji strony, opierającej się na możliwie najmniejszej ilości komend potrzebnych do spełniania określonych funkcji zapewni nam szybkie działanie serwisu. Usprawnienie aspektu technicznego strony dodatkowo przełoży się na jego wyższą punktację Core Web Vitals – jednego z kluczowych składników pozycjonowania stron w wyszukiwarce Google.
Testy i uruchomienie strony.
Kiedy mamy już za sobą stworzenie pierwszej wersji w pełni funkcjonalnej strony, czas na testy, które zweryfikują zastosowane rozwiązania techniczne. Na tym etapie testerzy przeprowadzają na naszej stronie internetowej zarówno działania naśladujące typowe akcje potencjalnego klienta, jak i wykonują bardziej zaawansowane testy, sprawdzające stabilność witryny w trudnych warunkach. Poświęcenie odpowiedniej ilości czasu i zasobów na przetestowanie strony pozwoli nam uniknąć błędów, które w przyszłości mogłyby przyczynić się do spadku zaufania klientów względem naszej witryny.
Utrzymanie i aktualizacje strony internetowej.
Właściwy proces prowadzenia strony internetowej rozpoczyna się dopiero po pomyślnym przejściu przez wszystkie wspomniane etapy. Jeśli we wstępnej fazie projektu zdecydowaliśmy się na korzystanie z systemu zarządzania treścią – będziemy w stanie przeprowadzać na niej samodzielnie proste aktualizacje czy zmiany w treści.
Niemniej istotne – szczególnie ze względu na bezpieczeństwo użytkowników – jest regularne przeprowadzanie aktualizacji technicznych. W większości przypadków pomogą nam w tym deweloperzy, którzy pracowali przy wdrożeniu naszej strony. Dzięki temu zabezpieczymy się przed cyberatakami oraz zyskamy pewność, że stosujemy na naszej stronie internetowej najbardziej optymalne rozwiązania techniczne.